Oct 15, 2008

Let them fly!




Finally ! I finished my 3 vases based on the flying wings of butterfly. I like them, and you?
轉了一大圈;又轉回原地。
在 這些瓶子未完成之前,遲遲沒有動手為它們上釉,我就是無法決定該如何為這些靈感來自蝴蝶的翅膀的優雅花矸仔著裝,腦子裡有太多複雜的想法,以致於害怕失敗遲遲 不敢動手。最後,要不是雅玟希望我放些大型的產品,好為我的十月杯子大革命增色,在這個小小的壓力之下,逼的我“一時情急”乾脆以最簡單的方式完成“翅瓶 “的著裝工程---瓶身外表著以半霧光的米白釉,瓶內著以淺淡色調的亮面釉以方便瓶身的清洗。結果卻是連我自己都相當滿意!
結論.....讓一切回歸單純吧!
“翅瓶“....陶博館文化商店展售中!

3 comments:

Samira said...

They are beautiful Celine, just like you!!

Samira

Celine TsuiLin hwang said...
This comment has been removed by the author.
Celine TsuiLin hwang said...

To My Dearest Friend Samira
Thank you ! I'll miss you !
Give you my very best to you , to your future , to your family and to your country.